H ILT για περισσότερα από 30 χρόνια (est 1991) υποστηρίζει του Έλληνες εξαγωγείς και εισαγωγείς ως μέρος της ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας.
Από το 1991 και προοδευτικά έχουν εισαχθεί σημεία ανταπόκρισης με αποτέλεσμα σήμερα η ILT να έχει περισσότερα από 50 φορτηγά ανα εβδομάδα στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο. Η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα μοντέλο groupage που επιτρέπει την σταθερή συχνότητα δρομολογίων. Ο στόλος της ILT συνδέει την Ελλάδα με περισσότερα από 100 σημεία ανταπόκρισης. Τα σημεία ανταπόκρισης και η σταθερή συχνότητα δρομολογίων αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο προγραμματισμού για την αποτελεσματική διαχείριση αποθεμάτων των επιχειρήσεων.
Ωστόσο μια ερώτηση που προκύπτει θα είναι γιατί δεν καλύπτονται περισσότερα σημεία και γιατί εντάσσονται προοδευτικά νέα σημεία ανταπόκρισης ενώ το μόνο που χρειάζεται είναι ένα φορτηγό να ξεκινήσει με τον προορισμό. Από μια οπτική έχει μια βάση ωστόσο δεν είναι παρά μια λογική πλάνη καθώς η επιλογή προορισμού είναι μια δυναμική διαδικασία η οποία έχει οικονομικές, ποσοτικές και ποιοτικές παραμέτρους που εξετάζουν την βιωσιμότητα και εφικτότατα της μεταφορικής γραμμής. Παρακάτω θα αναπτύξουμε με συντομία την διαδικασία
Στην περίπτωση της ILT τα σημεία ανταπόκρισης υπόκεινται σε ενδελεχή ποιοτικό έλεγχο. Για να ενταχθεί ένας νέος προορισμός στην ILT μια ομάδα ανθρώπων από διαφορετικά τμήματα και εξωτερικοί συνεργάτες εργάζονται να εξετάσουν αν το νέο σημείο ανταπόκρισης μπορεί να υποστηρίξει το μοντέλο της ILT.
Πραγματοποιούνται συνεντεύξεις με ανώτερα και διοικητικά στελέχη, στελέχη διαχείρισης αποθήκης και DISPO, ενώ παράλληλα πραγματοποιείται επιτόπια έρευνα του χώρου όπου εξετάζονται οι υποδομές και η τήρηση διαδικασιών. Επιπλέον, γίνεται ανάλυση ρίσκου, όπως αυτή ορίζεται ως διαδικασία στο Disaster Recovery Plan (BRP) και το Business Continuity Plan (BCP), σχέδια τα οποία έχει επενδύσει η ILT από το 2015 και αποτελούν επέκταση του συστήματος διαχείρισης ποιότητας. Τα δεδομένα εξετάζονται απο την ομάδα που έχει οριστεί και εκπονείται μια έκθεση θετική ή απορριπτική. Σε κάποιες περιπτώσεις που το σημείο πληροί σε μεγάλο βαθμό τις βασικές προδιαγραφές αλλα έχουν παρατηρηθεί σημεία που κρίνονται ότι επηρεάζουν την διαδικασία μεταφοράς, συντάσετε έκθεση με παρατηρήσεις. Σε αυτή τη διαδικασία στελέχη της ILT συνεργάζονται με την διοίκηση του σημείου ανταπόκρισης για την βελτίωση των σημείων της διαδικασίας και με την ολοκλήρωση επαναλαμβάνεται ο έλεγχος.
Από τις παραπάνω συνοπτικές πληροφορίες γίνεται αντιληπτό ότι η ανταπόκριση αποτελεί μια δυναμική διαδικασία που κάθε άλλο παρά επιλογή τοποθεσίας αποτελεί. Ένας απλός τρόπος να το εξηγήσουμε είναι να σκεφτούμε την ILT σαν ένα σύστημα και το σημείο ανταπόκρισης μια νέα προσθήκη σε αυτό. Με μια αναλογία σκεφτείτε τον προσωπικό σας υπολογιστή και μια νέα συσκευή. Για να συνδέσετε αυτή τη συσκευή πρέπει να υποστηρίζεται από το λογισμικό, να έχει αντίστοιχες θύρες συνδεσιμότητας, να επιφέρει δυνατότητα αναβαθμίσεων και άλλες ιδιότητες. Μπορεί να είναι ελκυστική η συσκευή αλλά να μην είναι συμβατή με το σύστημα ή να προκαλεί στο σύστημα προβλήματα (crashes). Επιπλέον μπορεί να συνδέεται, να είναι συμβατή αλλά να έχει προβλήματα σταθερότητας η ίδια η συσκευή (bugs).
Στην αναλογία που αναφέρεται παραπάνω, η απόφαση σας θα εξαρτηθεί από την κατάσταση που ορίζεται εσείς ιδανική για τη λειτουργία του συστήματος. Αν προτεραιότητα είναι η ένταξη της συσκευής τότε ίσως να ανεχθείτε τακτικά breakdowns και αποπροσανατολισμό στο σύστημα. Ωστόσο, αν ο στόχος είναι η σταθερότητα του συστήματος θα αποφύγεται την σύνδεση της νέας συσκευής.
Κλείνοντας, με τα παραπάνω δεδομένα έχετε μια εικόνα για την διαδικασία επιλογής σημείων ανταπόκρισης. Είναι μια διαδικασία που απαιτεί συγκεκριμένο χρόνο και άντληση δεδομένων. Σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση η ομάδα εργασίας της ILT πρέπει να πάρει αποφαση αν θα εντάξει η όχι το νέο σημείο ανταπόκρισης. Η σύνθετη φύση της διαδικασίας αντανακλά το βασικό χαρακτηριστικό της αλυσίδας εφοδιασμού το οποίο είναι πολύ καθαρές διαδικασίες για την αποφυγή αστοχιών και την επίτευξη της αποτελεσματικότητας.